Modelowanie procesów biznesowych
Usługa świadczona przez ekspertów ITComplete w ramach Projektu 5.2 BPO polega na analizie przebiegających w przedsiębiorstwie procesów biznesowych i wskazaniu sposobów ich usprawnienia.
W wyniku przeprowadzonej analizy i modelowania procesów, każdy przedsiębiorca korzystający z Usługi otrzyma raport zawierający propozycję działań zmierzających do obniżenia kosztów i wzrostu konkurencyjności firmy.
W ramach oferowanej Usługi możliwa jest analiza oraz mapowanie i modelowanie procesów w następujących obszarach:
- IT,
- HR i administracji,
- księgowości,
- analiz i kontrolingu,
- produkcji,
- transportu i logistyki,
- remontów i utrzymania.
Jakie korzyści?
Każdy przedsiębiorca korzystający z usługi zyskuje:
- pełny obraz funkcjonowania firmy,
- diagnozę problemów występujących w zachodzących procesach biznesowych,
- mapę i model procesów zachodzących w firmie wykonane w notacji BPMN,
- propozycje innowacyjnych rozwiązań outsourcingu procesów (BPO) prowadzących do optymalizacji kosztów i zwiększenia konkurencyjności,
- rekomendacje dotyczące optymalizacji i zarządzania procesami biznesowymi w przedsiębiorstwie,
- pełną dokumentację przeprowadzonych działań analitycznych.
Jak wygląda realizacja?
Usługa realizowana jest w kilku etapach:
1. Formularz zgłoszeniowy
Należy złożyć formularz zgłoszeniowy, który dostępny jest w ITComplete. Nasi eksperci pomagają w jego wypełnieniu. W następnym kroku Przedsiębiorca otrzymuje umowę wraz z załącznikami.
2. Spotkanie z ekspertami
Każdemu Przedsiębiorcy przydzielona zostanie grupa konsultantów, którzy odbędą szereg spotkań z Przedsiębiorcą. Pierwsze spotkania mają na celu określenie obszarów, które będą podlegały Usłudze, zaznajomieniu konsultanta z problemami przedsiębiorstwa i umożliwieniu przeprowadzenia wstępnej analizy.
3. Analiza i modelowanie
Konsultanci zbierają informacje niezbędne do mapowania i analizy procesów oraz dotyczące kondycji przedsiębiorstwa. Eksperci określają stan „As is”, czyli obecny przebieg procesów. Powstaje mapa głównych procesów w przedsiębiorstwie. Następnie eksperci przygotowują modele procesów w stanie „To be”, czyli optymalny przebieg procesów biznesowych dla danego przedsiębiorstwa.
4. Raport końcowy
Na zakończenie zostanie przygotowany szczegółowy raport wraz z rekomendacjami i zaleceniami dla przedsiębiorcy z informacjami o możliwych do wdrożenia innowacjach. Pozwala on na określenie przez przedsiębiorcę celów i oceny korzyści płynących z wdrożenia innowacji.
Ile trwa realizacja Usługi?
Działania związane z realizacją Usługi zwykle rozłożone są w okresie kilku tygodni. Szczegółowy harmonogram spotkań z konsultantami jest ustalany na początku świadczenia usługi.